Людям із порушенням зору
Побудовано на платформі
Повернутися до списку

Стати хамелеоном: п'ять здібностей, які точно знадобляться в майбутньому.

19.09.2020

Як бути конкурентоспроможним в майбутньому, які можливості точно знадобляться в теперішній цифровій економіці? Їх можна звести до двох умінь: ладнати з собою, іншими та навчатися.

Щоб залишатися конкурентоспроможними на ринку праці, варто розвинути в собі деякі якості.

Швидко опановувати нові знання

Чим стрімкіше розвиваються технології і суспільство, тим швидше і радикальніше змінюється ситуація на ринку праці, при цьому масовий підхід до освіти змінюється набагато повільніше. За такого стану речей є певна проблема: люди отримують професію, не замислюючись про її затребуваність, по «соціальній інерції». У майбутньому тенденція тільки посилиться, запити на нові знання та спеціальності будуть виникати ще стрімкіше. Якщо людина XX століття могла за своє життя змінити кілька компаній, то сучасна людина легко змінить кілька професій. Експерти вже порівнюють майбутнє з серфінгом: нам доведеться підкорювати кілька нових хвиль (спеціалізацій), щоб просунутися далі інших. Основні навички, які знадобляться в майбутньому - допитливість, відкритість новому, жага знань. Сьогодні підкорювати океанські простори можна з освоєння додаткових знань, наприклад, по суміжній спеціалізації.

Цифрова сприйнятливість, або digital agility

Бізнес стає цифровим: без просування продуктів і послуг в інтернеті зараз не обходиться практично жодна організація, а багато сфер взагалі поступово переходять на digital working, тобто починають працювати виключно в інтернеті (особливо це актуально для e-commerce і реклами). У будь-якому випадку комп'ютер з доступом до інтернету і необхідним програмним забезпеченням вже став основним - або одним з основних - інструментом роботи для більшості професій. І для бізнесу дуже важливо, щоб співробітники встигали за цими змінами, вміли користуватися сучасними інструментами.

Не випадково в корпоративну культуру вже вводиться оцінка співробітників по digital agility, вмінню користуватися сучасними технологіями. Роботодавці хочуть зрозуміти, наскільки ми готові навчатися, бути гнучкими до діджитал-змін і маємо здатність впроваджувати їх. Від нас поки не вимагається йти глибоко в технічну частину, але розібратися, як технології змінюють і покращують бізнес, точно варто. Отримати ці знання можна від спілкування з підкованими в технологіях людьми, на конференціях, з передових статей і літератури.

Взаємодія з іншими

Сучасне суспільство передбачає набагато більш активну комунікацію між людьми, ніж було раніше: глобалізація світу, активний розвиток інформаційних технологій і соціальних сервісів і т. д. З кожним роком люди спілкуються все активніше. Про це свідчить і статистика по соціальним мережам - практично кожен ресурс показує стійке зростання. І ця тенденція, за всіма прогнозами, збережеться і може навіть посилитися.

З прикладної точки зору, в уміння спілкуватися входять здатності виступати публічно, вести ефективне листування, в тому числі в соцмережах, домовлятися, бути клієнтоорієнтованим, емоційно співпереживати і розуміти інших. У недалекому майбутньому керівникам буде чому повчитися у молодих, більш технологічно підкованих співробітників. Тому одна з кар'єрних рекомендацій: спілкуватися з тими, ким ви керуєте і хто вас оточує. Як говорив генеральний директор Ford Алан Муллалі: «Якщо я не експерт з якогось питання і є люди, які в цьому краще розбираються, то чому я говорю? Чому б не послухати їх?»

Адаптивність

Бути адаптивним означає, що людина не зупиняється перед новою проблемою, а швидко переходить до пошуку рішень. Згадаймо про часту зміну професій, стрімкий перехід в діджитал і просто про зовнішні економічні ризики і виклики - все це буде зобов'язувати нас залишатися адаптивним. Цікаво, що на зустрічах випускників через 5-10 років після закінчення навчання виявлялося, що студенти з великим рівнем адаптації були більш задоволеними життям і кар'єрою, ніж ті, хто не мав такої риси характеру. Ця властивість увійшла до 80% основних компетенцій майбутнього. Основними кроками до розвитку адаптації стають уміння проявляти терпіння, здатність розгорнуто аналізувати невизначені ситуації, оцінювати всі плюси і мінуси і тільки потім приймати рішення.

Уміння працювати з собою

Якщо людина не управляє емоціями, то емоції керують нею. Настрій колективу хвилює роботодавців. В умовах невизначеності і частої зміни курсів від працівника буде потрібне вміння розподіляти свої ресурси і управляти власним настроєм і енергією, входити у стан концентрації на важливому завданні або занурюватися у стан спокою в особливо стресових ситуаціях. Крім того, керівники шукають тих, хто отримує від роботи драйв і радість. Такі співробітники знаходять в своїй праці джерело сили і заряджають ним оточуючих. Ці професіонали дорого цінуються вже сьогодні. Навчитися поєднувати задоволення від роботи, результативність і баланс з особистим життям точно необхідно вже сьогодні.

Незабаром роботодавці розпочнуть полювання за кращі і сильні кадри. У зв'язку з цим рости над собою, розвивати потенціал і позначені у цій статті навички точно варто! Бажаємо вам успіхів!

Сподіваємось, що наші поради стануть вам у нагоді. Якщо ж ви потребуєте допомоги фахівців – звертайтесь до Вовчанської районної філії Харківського обласного центру зайнятості за тел. : (068)196-45-15, (05741) 44996, 42380.

2018 © Усі права захищено
Слідкуйте за новинами
Побудовано на платформі

Для забезпечення зручності у користуванні цим сайтом деякі сервіси використовують технологічні особливості, а саме - cookie. Таке функціональне рішення дозволить вам не вводити одну і ту ж інформацію кожен раз, коли ви повертаєтесь на цю сторінку, або переходите з однієї сторінки на іншу тощо. Залишаючись, ви даєте згоду на використання cookie.  Докладніше