Людям із порушенням зору
Побудовано на платформі
Повернутися до списку

П'ять дисфункцій в командній роботі.

22.07.2020

Чи працювали ви коли-небудь в команді, яка розпадалася буквально на очах через сварки, розбіжності, внутрішньої боротьби і нерозуміння того, хто і за що відповідає? Сніжний ком накочує з таким натиском, що, здається, катастрофи не уникнути, що найчастіше і відбувається. Але чи є можливість виправити ситуацію? На це питання відповів Патрік Ленсіоні (засновник і президент The Table Group, консалтингової компанії з питань управління, яка спеціалізується на розвитку команд керівників і життєдіяльності організацій) , який визначив п'ять факторів, що ведуть до розпаду навіть найбільш дружної команди. І дав поради про те, як цього уникнути. П'ять дисфункцій. П'ять принципів, які впливають негативним чином на команду: Ось вони:

- Відсутність довіри.

- Страх конфлікту.

- Відсутність зобов'язань і прийняття рішень.

- Ухилення від командної відповідальності.

- Неуважність до цілей команди.

Розглянемо кожну дисфункцію детально.

Відсутність довіри. Ленсіоні стверджує, що відсутність довіри - це найсерйозніша проблема, яка може бути в команді. Без довіри про ефективну роботу не може бути й мови. Члени команди витрачають час і енергію на те, щоб захистити себе, а не досягти командної мети. Члени команди демонструють відсутність довіри, коли: Приховують образи; Не просять про допомогу і не вимагають зворотнього зв'язку; Приховують свої помилки і слабкі сторони; Уникають спілкування з іншими членами команди поза роботою.

Страх конфлікту. Конфлікт може бути корисним, тому що розкриває проблеми і дозволяє їх вирішувати. Продуктивні конфлікти характеризуються відсутністю взаємних звинувачень, прискіпувань і переходу на особистості. Члени команди, які бояться конфлікту, витрачають час і енергію на те, щоб бути милими зі всіма і не висловлювати свою точку зору. Ознаки цієї дисфункції: Усі згодні з усіма; На зборах не обговорюються серйозні проблеми; Люди говорять про інших за їхніми спинами.

Відсутність зобов'язань і прийняття рішень. Члени команди відкладають прийняття важливих рішень, а компанія втрачає масу можливостей. Вони збирають інформацію, але тягнуть з конкретними кроками, щоб не опинитися на програшній стороні. Ознаки відсутності зобов'язань: Ідеї не знаходять відгуку і підтримки;
Занадто багато часу витрачається на пошук інформації; Проблеми обговорюються знову і знову, а рішення не приймається.

Ухилення від командної відповідальності. Кожен член команди поводиться так, як хоче. Немає підтримки, люди не мотивують один одного ставати краще і підвищувати навички. Працівники починають деградувати, тому що не встановлюють високих стандартів. Члени команди уникають відповідальності, якщо вони: Покладаються на лідера в тому, щоб саме він шукав їхні помилки і надавав зворотний зв'язок; Уникають діалогів про ефективність між собою;
Дозволяють команді потерпіти невдачу замість того, щоб запобігти її.

Неуважність до цілей команди. Деякі члени команди можуть думати лише про кар'єру замість того, щоб допомагати своїм колегам. Або можуть працювати таким чином, щоб надати ілюзорну картину ефективності.

Ознаки неуважності до цілей команди:

 люди фокусуються на особистих цілях замість командних; люди не можуть і не хочуть об'єднатися заради успіху; з вашої команди йдуть кращі гравці.

Подолання дисфункцій

  1. Відсутність довіри. Вам необхідно стати хорошим зразком для наслідування. Тільки ставши прикладом, ви покажете, як потрібно себе вести і діяти. Спілкуйтеся зі своєю командою і будьте максимально чесними і відвертими. Заохочуйте ту ж саму поведінку серед своїх людей, знайомте їх один з одним. Давайте їм проєкти, досягти успіху в яких можна тільки за допомогою командної взаємодії.
  2. Страх конфлікту. Розкажіть своїм людям про те, що конфлікти можуть приносити користь у тому випадку, якщо будуть конструктивними. Заохочуйте їх висловлювати свою точку зору і не погоджуватися з думкою більшості. Дебати та дискусії - відмінний спосіб знайти краще рішення.
  3. Відсутність зобов'язань і прийняття рішень. Залучайте людей в спільне прийняття рішень. Використовуйте техніку мозкового штурму, щоб вислухати всі думки і дозволити вашим людям відчути себе потрібними. Навчіть свою команду приймати рішення навіть в стані невизначеності. Скажіть їм, що фактів ніколи не буде достатньо, тому діяти потрібно тут і зараз.
  4. Ухилення від командної відповідальності. Заохочуйте членів команди надавати взаємний зворотний зв'язок про ефективність роботи, досягнення та поведінку. Люди повинні знати, що за неякісні результати вони несуть відповідальність. Показуйте членам команди, що цінуєте відповідальних працівників - нагороджуйте, підвищуйте і мотивируйте таку поведінку.
  5. Неуважність до цілей команди. Можливо, ви недостатньо чітко сформулювали цілі, які переслідує команда і компанія. Уникайте цього непорозуміння і невпинно повторюйте, чого повинні досягти разом. І, звичайно, ви повинні бути прикладом. Покажіть людям, що самі працюєте старанно заради загального успіху.

Бажаємо успіху! Якщо у вас виникли питання або вам необхідна допомога, зверніться до спеціалістів Вовчанської районної філії Харківського обласного центру зайнятості за тел. : (068)196-45-15, (05741) 44996, 42380.

2024 © Усі права захищено
Слідкуйте за новинами
Побудовано на платформі

Для забезпечення зручності у користуванні цим сайтом деякі сервіси використовують технологічні особливості, а саме - cookie. Таке функціональне рішення дозволить вам не вводити одну і ту ж інформацію кожен раз, коли ви повертаєтесь на цю сторінку, або переходите з однієї сторінки на іншу тощо. Залишаючись, ви даєте згоду на використання cookie.  Докладніше