Профорієнтаційна робота
18.09.2019Завдання профорієнтаційної роботи - виявити спрямованість особистості в будь-якій професійній діяльності, визначити здібності, професійні якості, таланти та зрозуміти, в яких областях вони знайдуть своє застосування. Зараз ми бачимо, скільки молодих людей працюють не за отриманою спеціальністю, а це свідчить, що ресурси держави і батьків витрачені неефективно. Тому профорієнтація школярів має розпочинатися якомога раніше. Це допоможе дітям визначатися зі своїми інтересами, надасть можливість сформувати свої уявлення про професії та обрати напрями подальшого навчання.
З цього приводу, 17 вересня 2019 року до Вовчанської районної філії Харківського обласного центру зайнятості запросили учнів 11-А класу Комунального закладу «Вовчанський ліцей №1 Вовчанської районної ради Харківської області». Провідний фахівець з профорієнтації Блекот Алла профінформувала школярів про послуги служби зайнятості, можливості проходження он-лайн тестування, дізналися про актуальні професії на ринку праці, ознайомилися з професіями майбутнього, отримали інформацію про вимоги до сучасного робітника.
На сьогодні існує проблема нереалізованості молоді, яка спочатку проявляється у відсутності бажання навчатись у старшокласників. Ознаками та водночас причинами такої тенденції є невизначеність та страх за майбутнє, неможливість себе реалізувати в умовах нових економічних викликів і реалій, складність з працевлаштуванням за фахом. Найбільш продуктивна та інтелектуальна молодь намагається знайти собі місце за кордоном. Оскільки людина в середньому проводить на роботі до 40% свого життєвого часу, то “правильний” вибір для підлітка професійного навчання та подальшої професії є запорукою його особистісної реалізації у житті.
Старшокласники пройшли тестування, отримали звіт щодо власних інтересів, схильностей та особистісних особливостей, характеру. Ці результати дадуть можливість одержати учасникам достатньо інформації для свідомого прийняття рішення щодо майбутньої професії, яка відповідає їх внутрішньому світу.
Активно школярі брали участь у обговоренні мотивів вибору професії та формули «Хочу. Можу. Треба», яка допоможе школярам здійснити свій вибір обґрунтовано та усвідомлено.