Людям із порушенням зору
Побудовано на платформі
Повернутися до новин

Проект регуляторного акту та аналіз регуляторного впливу Положення про тимчасове користування окремими елементами благоустрою комунальної власності

Новина
06.02.2025

Проект Регуляторного акту Положення про тимчасове користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території Старосалтівської селищної ради

 

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

Проекту регуляторного акту - Положення про тимчасове користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення тимчасових споруд, літніх майданчиків/пунктів одноразової торгівлі на території Старосалтівської селищної територіальної громади для провадження підприємницької діяльності

Цей аналіз регуляторного впливу Проекту регуляторного акту - Положення про тимчасове користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення тимчасових споруд, літніх майданчиків/пунктів одноразової торгівлі на території Старосалтівської селищної територіальної громади для провадження підприємницької діяльності (надалі - Аналіз) розроблений відповідно до вимог, що встановлені Земельним кодексом України, законами України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», «Про основи містобудування», «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про благоустрій населених пунктів», «Про місцеве самоврядування в Україні» та з метою удосконалення процедури підготовки та видачі дозволу на розміщення тимчасових споруд (кіосків, павільйонів, інших споруд для здійснення підприємницької діяльності)  на території  Старосалтівської селищної територіальної громади шляхом встановлення єдиних вимог до такого порядку.

1.    Аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного врегулювання.

Діяльність пов’язана з удосконаленням процедури підготовки та видачі дозволу на розміщення тимчасових споруд (кіосків, павільйонів, об’єктів благоустрою, інших споруд для здійснення підприємницької діяльності) на території Старосалтівської селищної територіальної громади  шляхом встановлення єдиних вимог до такого порядку під час отримання підприємцями дозволів на розміщення тимчасових споруд та скоротити час отримання таких дозвільних документів до мінімуму. Дуже важливим є оперативне та своєчасне втручання в регулювання правових та організаційних відносин між органами самоврядування та суб’єктами господарювання. До кола суб'єктів, на яких проблема справляє негативний вплив, належать:

* суб’єкти підприємницької діяльності – у зв’язку з відсутністю законодавчо встановленого порядку розміщення тимчасових споруд;

* органи місцевого самоврядування – у зв’язку з неправомірним використанням суб’єктами господарювання земельних ділянок комунальної форми власності при розміщенні тимчасових споруд на території  Старосалтівської селищної територіальної громади  та недонадходженням коштів до місцевого бюджету територіальної громади.

 

2.    Мета та цілі правового регулювання.

Запровадження та вдосконалення єдиного порядку тимчасового користування окремими елементами благоустрою комунальної власності під розміщення тимчасових споруд (кіосків, павільйонів, інших споруд для здійснення підприємницької діяльності) території Старосалтівської селищної територіальної громади. Впорядкування нормативно-правової бази відповідно до вимог чинного законодавства. Забезпечення прозорості процедури. Скорочення термінів отримання дозволу.

 Визначення альтернативних способів досягнення зазначених цілей та аргументи на користь обраного способу.

Визначено два способи:

*  залишити ситуацію без змін;

* розробити та затвердити регуляторний акт – «Положення про тимчасове користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення тимчасових споруд на території Старосалтівської селищної територіальної громади для провадження підприємницької діяльності».

Таким чином застосування другого способу сприятиме розвитку підприємництва та дотриманню чинного законодавства, встановленню єдиних вимог порядку під час отримання підприємцями дозволів на розміщення тимчасових споруд та дозволить скоротити час на отримання дозвільних документів на розміщення тимчасових споруд до мінімуму. Органи місцевого самоврядування уникнуть неправомірного використання суб’єктами господарювання земельних ділянок та отримають додаткові кошти до місцевого бюджету територіальної громади.  Застосування першого способу створюватиме перепони для розвитку підприємництва та не дозволить в повній мірі  та своєчасно врегульовувати правові та організаційні відносини між органами місцевого самоврядування та суб’єктами господарювання.

4.    Механізм та заходи для розв’язання проблеми.

Для розв’язання проблеми, зазначеної в розділі 1 цього аналізу, пропонуємо прийняти регуляторний акт -  «Положення про тимчасове користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення тимчасових споруд на території Старосалтівської селищної територіальної громади для провадження підприємницької діяльності».

Основним принципом запропонованого проекту регуляторного акту є дотримання прав та законних інтересів суб’єктів господарювання, забезпечення найбільш ефективних умов для реалізації ними своїх прав, надання додаткових можливостей для розвитку підприємницької діяльності на території Старосалтівської селищної територіальної громади.

З метою реалізації поставленої мети пропонується проведення таких заходів:

* поліпшення якості законодавчої та нормативної бази, що регулює порядок розміщення тимчасових споруд;

* забезпечення виконання законодавчих актів вищої юридичної сили.

Запропонований механізм дії даного проекту регуляторного акту відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме: доцільності, адекватності, ефективності, прозорості, передбачуваності.

5.    Обгрунтування можливостей досягнення цілей.

Можливість досягнення цілей, передбачених у розділі 2 цього аналізу, у разі прийняття регуляторного акту - Положення про плату за тимчасове користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення тимчасових споруд на території Старосалтівської селищної територіальної громади для провадження підприємницької діяльності» та аналіз регуляторного впливу є цілком реальною, і не потребує додаткових витрат.

6.    Очікувані результати прийняття акта.

В умовах ринкової економіки, загострення конкуренції єдині вимоги до порядку (процедури) підготовки та видачі дозволу на розміщення тимчасових споруд (кіосків, павільйонів, інших споруд для здійснення підприємницької діяльності) на території Старосалтівської селищної територіальної громади дозволить встановлювати їх оптимальний рівень, призведе до зниження втручання чиновників в підприємницьку діяльність та підвищить довіру у суб’єктів господарювання до влади.

Таблиця вигоди та витрат

 

Вигоди

Витрати

Старосалтівська селищна рада   

Додаткові надходження до місцевого бюджету

Розроблення схеми розміщення Тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності на території Старосалтівської селищної територіальної громади

Суб’єкти господарювання

Оформлення документів на земельну ділянку під розміщення Тимчасової споруди згідно з Земельним кодексом України

Виготовлення документації щодо розміщення малої архітектурної форми

Громада

Естетично оформлені місця розташування тимчасових споруд

Не передбачає витрат

7.    Строк дії.

Термін дії запропонованого регуляторного акту – постійно. У разі змін у діючому законодавстві, які можуть вплинути на дію даного регуляторного акту, або за підсумками відстеження його результативності до нього в установленому порядку будуть вноситься відповідні зміни.

8.    Показники результативності.

З метою відстеження результативності цього регуляторного акту визначено наступні кількісні показники:

- кількість укладених договорів земельного сервітуту для обслуговування тимчасових споруд.

9.    Заходи відстеження результатів рішення.

Відстеження результативності регуляторного акту буде здійснюватися шляхом використання статистичних даних. Згідно ст.10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Строки проведення відстеження:

* Базове відстеження – до набрання актом чинності

* Повторне відстеження – через рік з дня набрання актом чинності

* Періодичне відстеження - через 3 роки з дня набрання актом

Вид даних: дослідження статистичних показників та опитування.

Розробник: відділ земельних ресурсів, житлово-комунального господарства, містобудування та архітектури Старосалтівської селищної ради.

2025 © Усі права захищено
Слідкуйте за новинами
Побудовано на платформі

Для забезпечення зручності у користуванні цим сайтом деякі сервіси використовують технологічні особливості, а саме - cookie. Таке функціональне рішення дозволить вам не вводити одну і ту ж інформацію кожен раз, коли ви повертаєтесь на цю сторінку, або переходите з однієї сторінки на іншу тощо. Залишаючись, ви даєте згоду на використання cookie.  Докладніше